22 ZLATÝCH PRAVIDIEL E-COMMERCE

22 ZLATÝCH PRAVIDIEL E-COMMERCE

CHCETE ABY SA Z VAŠEJ WEB STRÁNKY STAL HIT? NEEXISTUJE JEDEN ZARUČENÝ
RECEPT NA ÚSPECH, ALE RÁD NÁJDETE VŠADE CELKOM DOSŤ. PRINÁŠAME VÁM
22 ZLATÝCH PRAVIDIEL E-COMMERCE.
RADY A TIPY OD NAJVÄČŠÍCH ZNAČIEK AŽ PO TIE ZAČÍNAJÚCE. V ROKU 2017
EMERKETER.COM ZVEREJNIL, ŽE PREDAJ CEZ INTERNET VZRÁSTOL O 23,2 % NA 2
290 BILIÓNOV DOLÁROV. INŠPIRUJTE SA NAŠIMI TIPMI A NENECHAJTE SI UNIKNÚŤ
RAST PREDAJA.

PRAVIDLO #1
NEPRESTÁVAJTE TESTOVAŤ

Produkty, obrázky, design, popisky, zľavy, odkazy, upsell, cross-sell, farby…všetko
priebežne testujte a nikdy neprestávajte. Mohol by Vám pomôcť tento testovací
systém. "Stránka nie je k dispozícii" je okamžitý zabiják predaja. Je to jednoduché –
pokiaľ sami problém neodhalíte, nikto ho za Vás nevyrieši.

PRAVIDLO #2
PREHĽADNOSŤ WEBOVÝCH STRÁNOK

Udržujte svoje stránky jednoduché a prehľadné. Nepodliehajte nutkaniu nahrať na
svoju úvodnú stránku všetko, na čo si spomeniete. Používajte jednoduché fonty,
flashovú reklamu a vyskakovacie okná.

PRAVIDLO #3
POUŽÍVAJTE ODPOČÍTAVANIE

Ukážte zákazníkom, koľko času ostáva do vypršania ponuky alebo koľko kusov
výpredajového tovaru máte ešte na sklade. Zákazníci nechcú zmeškať výhodnú kúpu
a konajú oveľa rýchlejšie.

PRAVIDLO #3
POUŽÍVAJTE ODPOČÍTAVANIE

Ukážte zákazníkom, koľko času ostáva do vypršania ponuky alebo koľko kusov
výpredajového tovaru máte ešte na sklade. Zákazníci nechcú zmeškať výhodnú kúpu
a konajú oveľa rýchlejšie.

PRAVIDLO #4
PONÚKNITE DOPRAVU ZADARMO

Niekedy to síce nie je možné, no vie to zvýšiť Váš predaj. Samozrejme, že
“zadarmo“ znamená, že náklady na prepravu sú rozpustené niekde inde. Doprava
zadarmo je kľúčovým predajným faktorom. Nezabudnite sa pochváliť prepravou
zadarmo na Vašej domovskej stránke a v reklamných inzerciách.

PRAVIDLO #5
VYUŽITE RECENZIE ZÁKAZNÍKOV VO VÁŠ PROSPECH

Nič nepresdvedčí viac ako odporučenie iných ľudí. Umiestnite pozitívne referencie
na svoje webové stránky tak, aby boli dobre viditeľné. Skúste svoje šťastie a oslovte
influencerov – ich odporúčania sú zvlášť presvedčivé. Spojte sa s nezávislými
recenzistami ako je TrustPilot a vždy na recenzie odpovedajte – či už sú dobré alebo
zlé.

PRAVIDLO #6
NAUČTE SVOJE TOVARY "SPIEVAŤ"

Nie doslovne, samozrejme. Jednoducho opíšte svoje tovary presvedčivo a
neodolateľne. Nezabudnite na žiadny detail a uspokojte zvedavosť zákazníkov.
Myslite vždy na to, že výhody tovaru zaujmú viac ľudí ako len jednoduchá
špecifikácia tovaru.

PRAVIDLO #7
VYTVORTE SYSTÉM ODPORÚČANÍ

Pretože členovia vám získajú nových členov. Systém odporúčaní
povzbudzuje zákazníkov, aby Vám pomocou odmien našli ďalších
zákazníkov. Môžete im ponúknuť zľavy pre jednu ale aj pre obe strany.

PRAVIDLO #8
ZABEZPEČTE SVOJU WEB STRÁNKU

Zverejnite zásady ochrany osobných údajov a umiestnite symbol certifikátu
SSL. Zvážte použitie nejakej e-commerce platformy ako je Shopify.

PRAVIDLO #9
ZAČNITE PÍSAŤ

Oslovte nových zákazníkov písaním príspevkov na príslušných fórach.
Nepreháňajte to s chválou Vašej stránky. Nezabudnite vložiť odkaz na Váš
vlastný blog, ktorý máte pod kontrolou.

PRAVIDLO #10
UROBTE NIEČO NAVIAC

Dajte zákazníkovi k jeho prvej objednávke darček, pošlite ručne písané
poďakovanie novým zákazníkom. Je to rýchla a jednoduchá cesta ako šíriť
dobré meno a motivovať zákazníkov, aby sa ku Vám vracali.

PRAVIDLO #11
PODPORUJTE ZDIEĽANIE

Požiadajte svojich zákazníkov, aby zdieľali svoje nákupy na sociálnych sieťach.
Používajte nástroj ako je Checkout Share aby ste zákazníkom zjednodušili
hodnotenie Vašich produktov alebo služieb.

PRAVIDLO #12
POUŽÍVAJTE VIDEÁ

Môže to byť nejaké demo produktu, inštruktážne video alebo krátke vtipné
video súviciace s Vašim produktom. Je to jednoduchý spôsob ako zvýšiť predaj.

PRAVIDLO #13
ODPOVEDAJTE NA OTÁZKY

Pre občasné požiadavy bude pravdepodobne stačiť telefón alebo e-mail. Ale keď
Váš online obchod začne generovať 20, 50 alebo stovky správ denne, mali by ste
zvážiť živý chat alebo tzv. chatbota.

PRAVIDLO #14
MYSLITE NA U PRED X

Inými slovami, vždy myslite na užívateľov, pokiaľ posudzujete užívateľskú
skúsenosť (UX – user exprerience). Jednotlivé kroky by mali byť prirodzené
a logické, iba niekoľko klikov pre výber produktu a odtiaľ rovno k platbe.

PRAVIDLO #15
NEŠETRITE NA FOTOGRAFIÁCH

Použite profesionálného fotografa pre Vaše najdôležitejšie fotky. Toto môže byť
veľmi drahé v prípade, ak sa Vám mení neustále produktová rada. V tom prípade
investujte do kvalitného fotoaparátu na telefóne, jednoduché pozadie , veľa
prirodzeného svetla a statív, viac nepotrebujete.

PRAVIDLO #16
NESNAŽTE SA OČARIŤ PONUKOU A MOŽNOSŤAMI

Pokiaľ sú ľudia pripravení nakupovať, príliš veľa rozptýlenia by ich mohlo
odradiť.

PRAVIDLO #17
MYSLITE AJ NA MOBILY

Pokiaľ plánujete ecommerce stratégiu, nezabudnite na mobilné telefóny.
Magazín Forbes nedávno zverejnil nasledujúce „Predpokladá sa, že mobilné
online obchodovanie dosiahne v roku 2019 218 miliárd dolárov. Niektoré
odhady hovoria, že do roku 2020 bude 45% online nákupov
prostredníctvom mobilného telefónu“. Inými slovami, oplatí sa stráviť čas
adaptáciou Vašich stránok pre mobilné telefóny.

PRAVIDLO #18
NEZABÚDAJTE

Po uplynutí primeranej doby pošlite zákazníkovi pripomienkový e-mail.
Ponúknite mu rovnaký alebo podobný produkt a odmeňte zákazníka za ďalší
nákup napr. zľavou alebo dopravou zadarmo.

PRAVIDLO #19
NESKRÝVAJTE POPLATKY

Je to známy príbeh: zákazník prejde na krok platba, kde zistí výšku prepravy a
šup! .....zmení názor. Poplatky za doručenie sú najčastejšou príčinou
nedokončenia objednávky. E-commerce platforma Shopify ponúka tri
riešenia: ponúknite doručenie zadarmo pri určitej minimálnej výške
objednávky, zahrňte náklady na dopravu do ceny produktu a zbavte sa ich raz
a navždy, alebo nainštalujte nástroj, ktorý zákazníkom umožní vložiť miesto
doručenia a získať aktuálnu cenovú ponuku na dopravu. Nezabudnite,
tranparentnosť predáva.

PRAVIDLO #20
NEKOMPLIKUTE LUĎOM ŽIVOT

Či už pri nákupe alebo pri návrate tovaru. Budú si Vás ceniť viac, pokiaľ bude
celý proces rýchly a priamočiary.

PRAVIDLO #21
NEVYŽADUJTE REGISTRÁCIU, POKIAĽ NEMÁTE NA TO DOBRÝ DÔVOD

V kamennom obchode žiadnu registráciu nepotrebujete, prečo by to tak malo
byť online? Pamätajte, nikdy ľudom nesťažujte nákup.

PRAVIDLO #22
NAOZAJ. NIKDY NEPOŽADUJTE REGISTRÁCIU, POKIAĽ NEMÁTE NA TO
DOBRÝ DÔVOD

Nezabúdajte!

 

Všetky práva vyhradené. Žiadna čast z tejto knihy nesmie byť reprodukovaná žiadnou formou, elektronickým, optickým, audio
mechanickým či iným spôsobom, vrátane systémov na ukladanie a vyhladávanie informácií, bez písomného súhlasu autora.
Copyright © Deutsche Post DHL 2018.

 

Kontaktný formulár

Máte záujem o nezáväznú ponuku, alebo sa nás chcete niečo spýtať? Kontaktujte nás telefonicky, alebo cez kontaktný formulár.

Polia označené * sú povinné.